Klaar voor vernieuwing

De wondere kracht van giften en sponsoring

Sponsoring blijft voor Sint-Lodewijk een belangrijke bron van inkomsten. Het opvolgen van projecten, zoeken naar nieuwe mogelijkheden en bedanken van sponsors en giften is een belangrijk aspect van de job voor de medewerker communicatie en sponsoring. Het voorbije jaar hebben we dankzij verschillende sponsoring en giften heel wat moois kunnen realiseren voor onze werking.

Verschillende soorten giften en sponsors

We hebben onze jaarlijkse giften, die zorgen er mee voor dat onze dagelijkse werking kan blijven draaien. Sympathisanten geven jaarlijks een gift en zijn zo onze jaarlijkse partners. Ook hebben we projectsponsors. Die werken, samen met Sint-Lodewijk, rond een specifiek sponsorproject. Dankzij die projectsponsors is het mogelijk om aanvullende uitgaven te doen.

Hoe projecten selecteren?

Er zijn verschillende manieren om een sponsproject te selecteren. Elk jaar opnieuw geven alle medewerkers bij het begin van het jaar (januari 2020) de gewenste projecten door. Daarna wordt er op de directieraad een overzicht gemaakt van alle projecten en worden ze geordend naar gelang van impact en nood. Daarna worden de geschikte projecten en de sponsors aan elkaar gelinkt. Ook kan het dat sponsors zelf met een project komen aankloppen. Indien dat het geval is, zorgen wij met Sint-Lodewijk voor de nodige ondersteuning.

Nieuw sponsorplatform

In 2020 zijn we achter de schermen begonnen met het uitwerken van een nieuw sponsorplatform. Samen met Koalect integreerden we al een makkelijke en professionele manier om giften te ontvangen via onze website. Ook werken we achter de schermen, richting 2021, aan een volledig nieuw actieplatform rond sponsoring.

Smartphonehoesjes, fitnesstoestelen, Ipads voor kinderen, De Beleef TV en ga zo maar door. In 2020 hebben we er allemaal van kunnen genieten dankzij sponsoring. We hebben in 2020, enkel dankzij eenmalige sponsoring, voor minstens 16 800 euro extra materiaal kunnen aankopen.